Obecnie niemal z każdej strony jesteśmy bombardowani informacjami o tym jak ważne jest samokształcenie i rozwijanie kompetencji.

Pomagać Nam w osiąganiu celów mają kursy, szkolenia oraz inne formy szeroko rozumianego doskonalenia, kuszące perspektywami zupełnie nowych możliwości w zakresie rozwoju kariery zawodowej. Czy jednak rzeczywiście szkolenia oraz podobne zajęcia są usługą wartą uwagi? Czy może mamy do czynienia jedynie z kolejnymi, starannie zaplanowanymi działaniami marketingowców, służącymi nakłonieniu Nas do zainwestowania w reklamowane usługi swoich ciężko zarobionych pieniędzy?

Jakie można wybrać szkolenia? Oprócz rozwoju nowych umiejętności można też skupić się na takich, które rozwiną obecne. W firmie mogą to być np. szkolenia managerskie lub jeśli jest to dział handlowy to szkolenia sprzedaż czy w marketingu – szkolenia z e-marketingu.

Szkolenia, o ile są odpowiednio dobrane do już posiadanych umiejętności oraz predyspozycji kursanta, są doskonałym sposobem na podnoszenie podnoszenie własnych kwalifikacji oraz wzmacnianie pozycji swojej kandydatury w postępowaniach rekrutacyjnych. Należy pamiętać o tym, że żyjemy w czasach, w których coraz bardziej ceni się specjalizację – im szersze kompetencje w danej dziedzinie posiadamy, tym większe prawdopodobieństwo znalezienia dobrze płatnej, stabilnej pracy. Innymi słowy szkolenia, o ile oczywiście będziemy w nich brać udział z zaangażowaniem oraz dalej rozwijać zdobytą wiedzę, powinny stanowić fundament rozwoju zawodowego.